گفت و گوی ماه

در این صفحه می توانید اطلاعاتی از لیست کتاب ها، مقالات، خبرهای مرتبط با گفت و گوی ماه را مشاهده کنید.

زیر دسته بندی ها
موضوع این نوبت گفت و گوی ماه را اعضای کتابک برگزیده اند. شماری از اعضای کتابک در ماه های گذشته  تجربه های خود درباره ی علاقه مند کردن کودکان شان به کتابخوانی را در دسترس خوانندگان کتابک گذاشتند و با اشتیاق منتظر شدند تا دیگران هم از تجربه های خود سخن بگویند. کتابک برای آن که این گفت و گوها گسترده تر شود، بنا به درخواست اعضای خود این موضوع را برای گفت و گو ی ماه برگزید. به امید آن که با کمک هم به راه های تازه تر و نتیجه بخش تری برسیم .
دوشنبه, ۲۰ دی
مخالفان مشق شب بر این باورند که تکلیف خانه سبب خستگی و دلزدگی کودکان از درس خواندن می شود و دانش آموزان را از فعالیت های جذاب دیگر که مهارت های مهم زندگی را به آن ها آموزش می دهد باز می دارد و آن ها را یک بعدی بارمی آورد. به باور این مخالفان، والدین بیش از حد نیاز درگیر آموزش کودکان می‌شوند و با فشار آوردن به کودکان و استفاده از روش های آموزشی متفاوت از آن چه که از سوی آموزگار استفاده می شود، سبب سردرگمی کودکان می شوند.
شنبه, ۲۷ شهریور
برای پیشگیری از مشکل های تکاملی پای کودک، ‌انتخاب کفش مناسب از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
چهارشنبه, ۲۷ مرداد
پس از امتحان پایان سال کودکان، دغدغه ی اصلی والدین پر کردن اوقات فراغت آن هاست. گروهی از والدین تمام وقت کودکان شان را با کلاس های مختلف درسی و غیر درسی پر می کنند و گروهی دیگر نیز تابستان را زمان استراحت و تفریح خود و کودکشان می دانند و برنامه خاصی برای این دوران ندارند. گروهی نیز این دوره را فرصتی برای بودن در کنار فرزندانشان می دانند و تلاش می کنند با ترتیب دادن برنامه هایی مانند گردش در طبیعت، سفر به شهرهای گوناگون، خواندن داستان های جذاب، سرزدن به موزه ها و ... تفریح و آموزش را در هم آمیزند.
جمعه, ۲۱ خرداد
فصل امتحانات در پیش است. خرداد و تیر برای دانش آموزان ماه های پرتنشی به شمار می آیند. بسیاری از کودکان و نوجوانان در این  ماه ها دچار سردرد، حالت تهوع، دل درد، از دست دادن تمرکز، ترس، کج خلقی و خشم می شوند که همه آن ها پیامد نگرانی ازامتحان است. پژوهش ها نشان می دهند که این نگرانی ها و تنش ها بر جذب و ماندگاری آموخته ها تاثیر منفی دارد. عوامل گوناگونی در ایجاد این نگرانی ها و تنش ها دخالت دارند. برخی این نگرانی ها را نداشتن اعتماد به نفس از سوی دانش آموز می دانند. برخی هم بر این باورند که این دانش آموزان از شیوه های موثر مطالعه آگاهی ندارند. دیدگاه شما چیست ؟
دوشنبه, ۱۷ اسفند
چندی است که انتشار داستان های ترسناک برای کودکان و نوجوانان با استقبال گسترده ای از سوی مخاطبان خود قرار گرفته است. این موضوع نگرانی مادر و پدرها و آموزگاران و کتابداران را برانگیخته است. شماری از کارشناسان ادبیات کودکان نیز با این گونه ادبی برای کودکان و نوجوانان مخالف اند و خواندن آن ها را به کودکان و نوجوانان توصیه نمی کنند. اما همه داستان های ترسناک یکسان نیستند. برخی بر این باورند که خواندن شماری از کتاب های ترسناک نه تنها برای کودکان ونوجوانان زیانبار نیست، بلکه آن ها رادر رویارویی با ترس ها و تنش های خود یاری می رساند.
شنبه, ۲۸ آذر